Een effectieve training voer je thuis op deze manier uit!

Lichaamsgewicht of fitness gewichten?

Het hangt er maar net van af waar u over beschikt, de een heeft meer fitness materiaal dan de ander. Maar 1 ding dat zeker is, met lichaamsgewicht komen we ook heel ver. De oefeningen die we met lichaamsgewicht doen zijn best standaard, die zijn bij de meeste onder ons wel bekent, dan komen termen zoals optrekken of opdrukken naar boven, we noemen dit compound exercises. Maar daar blijft het niet bij natuurlijk. Om thuis te trainen zonder extra gewichten dan is het aan te raden om een optrek constructie aan te schaffen met een zo genaamd ‘dips’ rekje erin. Op die manier kunt u het hele bovenlichaam trainen.

Echter het voordeel van een assortiment of slechts enkele fitness gewichten is dat we veel geconcentreerder bepaalde spieren kunnen trainen, hierdoor zal de spier maximaal geraakt worden en dus uit eindelijk groeien. En met losse gewichten zoals dumbells is het mogelijk ook de onderkant van het lichaam, en dan met namen de beenspieren, te trainen door bijvoorbeeld lunges of sqauds te doen.

Krachttraining voor beginners, hoe vul ik dat in?

Een belangrijke factor van fitness is de houding, rechte rug en borst naar voren. Dus als beginner focussen op de houding is heel belangrijk. Ook de schouders is goed om vaak te trainen in het begin, schouders trainen thuis kan goed door op te drukken of op te trekken. Een blessure in de schouder kan voor een lange periode niet trainen zorgen. De beste tip die we met u mee kunnen geven is, google veel en kijk veel filmpjes, probeert u zich aan de positie van de personen aan te passen en de oefeningen die zij doen te kopiëren in uw eigen schema. Krachttraining voor beginners is goed mogelijk met een goed schema, maar dus ook door persoonlijk advies van trainers.

Voeding voor en na de training

Tijdens het trainen maak je scheurtjes in je spieren, deze scheurtjes moeten weer gemaakt worden natuurlijk en dat doet je lichaam, hier heeft je lichaam echter wel eiwitten nodig. Het is dus aan te raden om voor de training een goede proteïne bar te nemen en achteraf een bakje kwark met bijvoorbeeld noten. Dan heeft u voor de training genoeg energy en na de training uw dosis aan eiwitten om maximale spiergroei te bevorderen.

Een effectieve training voer je thuis op deze manier uit!
Schuiven naar boven

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.

Wij gebruiken cookies voor de volgende redenen:

Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)

Social Media Voor het laten functioneren van like buttons

Advertenties Om bij te houden welke advertenties je al hebt gezien en hoe vaak

Interesses Om informatie en advertenties zoveel mogelijk te laten aansluiten bij je interesses

Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geïnformeerd en om toestemming worden gevraagd.

Sluiten